Πρόγραμμα LEAF 2020-2021

 

Ιστορία

Με βάση το πρόγραμμα «Το Δάσος στο Σχολείο» οι εκπρόσωποι της Νορβηγίας, Σουηδίας και Φινλανδίας πρότειναν  το 1999 συνεργασία με το Ίδρυμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  (FEE) και το 2000 κυκλοφόρησε επίσημα σε διεθνές επίπεδο το Πρόγραμμα «Μαθαίνω για τα Δάση – LEAF».

Το Πρόγραμμα «Μαθαίνω για τα Δάση – LEAF» προτρέπει τους μαθητές να νιώσουν υπεύθυνοι για το φυσικό τους περιβάλλον τους και να κατανοήσουν τη σημασία και την προσφορά των δασών στη ζωή μας, από τη ξυλεία που χρησιμοποιούμε μέχρι το οξυγόνο που αναπνέουμε.

Οι μαθητές ενθαρρύνονται με εποπτικά μέσα και εκδρομές να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντικό είναι να προστατεύσουμε και να βελτιώσουμε τα δάση μας.  Επίσης μαθαίνουν να απολαμβάνουν την ύπαιθρο, να βιώνουν και να παρατηρούν τη φύση. Ενθαρρύνει τις θετικές εμπειρίες σε εξωτερικούς χώρους και αναπτύσσει μια θετική στάση απέναντι στο περιβάλλον και τα δάση μας. Βοηθάει τους μαθητές να αποκτήσουν μια γενική περιέργεια για τη φύση και την ανθρώπινη αλληλεπίδραση με τα δάση.

Στόχοι του προγράμματος LEAF

Το πρόγραμμα ξεκίνησε στην Κύπρο το 2002 με Εθνικό Χειριστή τη CYMEPA.

Κάθε σχολείο επιλέγει κάποια θεματική ενότητα την οποία επεξεργάζεται  σε μία σχολική χρονιά. Η πρόταση του Διεθνούς Συντονιστικού Γραφείου για το 2020-21 είναι :

 

Δάση και Βιοποικιλότητα (Forests & Biodiversity) 

 

 

 

 

Το σχολείο μας συμμετέχει στο εν λόγω πρόγραμμα από της έναρξής του. Οι δραστηριότητες που πραγματοποιούμε τόσο εντός όσο και εκτός σχολικής μονάδας είναι πολυποίκιλες.  Έχουμε δημιουργήσει περιβαλλοντικό μονοπάτι εντός σχολικής μονάδας μέσα στο οποίο έχουμε φυτέψει δασικά φυτά τα οποία διερευνούμε και μελετούμε. Πραγματοποιούμε δενδροφυτεύσεις, μελετούμε τη βιοποικιλότητα της περιοχής και γενικότερα της Κύπρου.

Το σχολείο μας για τη φετινή σχολική χρονιά έχει επιλέξει τη θεματική ενότητα : Δάση και Εκπαίδευση (Forests and Education)

 

Στόχος μας για φέτος είναι να δημιουργήσουμε διάφορες εκπαιδευτικές προτάσεις τις οποίες θα αξιοποιήσουμε στο μονοπάτι της φύσης που έχουμε δημιουργήσεις μέσα στη σχολική μας μονάδα.